Ett öppet stadsnät är en marknadsplats där alla tjänsteleverantörer är välkomna att leverera sina tjänster till dig som slutkund. Det råder full konkurrens på lika villkor, vilket höjer kvaliteten på tjänsterna och pressar priserna. Motsatsen till ett öppet nät är ett slutet nät, som innebär att det är en och samma aktör som äger nätet och säljer tjänsterna.
Välkommen till Kundservice
Det är här vi svarar på dina frågor och tillhandahåller information. På sidan hittar du även länkar till olika sorters direktsupport.
Felanmälan till din tjänsteleverantör
Vill du göra en felanmälan angående internet, tv eller telefon eller har du frågor om tjänsterna, kontakta din tjänsteleverantör som svarar på dina frågor. Du hittar deras kontaktuppgifter här.-
Vad är öppet stadsnät?
-
Jag får ingen uppkoppling, vad gör jag?
Börja med att starta om all utrustning. Koppla även bort eventuell extra utrustning som till exempel router och anslut dig direkt till nätverksuttaget. Om felet kvarstår, kontakta din tjänsteleverantör. -
Behöver jag en speciell Telefon om jag vill ha IP-Telefoni?
Nej, det går bra att använda en vanlig telefon.
Läs mer i Frågor och svar.
Driftstatus
-
Underhållsarbete Centrum och Nyatorp
Kommer börja 27 februari 08:00 Kommer avslutas 27 februari 14:00
Underhåll: Vi kommer att utföra ett u... -
Underhållsarbete Öster
Kommer börja onsdag 08:00 Kommer avslutas onsdag 11:30
Underhåll: Vi kommer att utföra ett u... -
Underhållsarbete Nyatorp
Kommer börja onsdag 08:00 Kommer avslutas onsdag 11:30
Underhåll: Vi kommer att utföra ett u... -
Underhållsarbete Centrum
Kommer börja måndag 08:30 Kommer avslutas måndag 11:30
Underhåll: Vi kommer att utföra ett u... -
Driftstörning delar av Strandvallen
Startade 2018-11-19
Driftstörning: Vi har problem med leverans...

Halmstads stadsnät AB
Post: Box 8050, 300 08 Halmstad
Besök: Pilefeltsgatan 73
Org nr: 556532-6187
Kundtjänst: 035-19 29 80
Post: Box 8050, 300 08 Halmstad
Besök: Pilefeltsgatan 73
Org nr: 556532-6187
Kundtjänst: 035-19 29 80